Monday, September 30, 2019

BBM3410Satu2019: SUATU KETIKA

Assalamulaikum

Anggota keluarga merupakan orang yang paling penting dalam hidup kita. Tanpa mereka kita tidak akan berjaya. Hubungan  kekeluarga itu akan lebih kukuh sekiranya mempunyai sifat saling menghormati antara satu sama lain dan menghormati antara sama lain. Persefahaman yang terjalin ini dapat mengelakkan dari menyakiti hati dan menyingung anggota keluarga. Kita boleh menunjukkan kasih dan sayang kita itu dengan meluangkan masa bersama keluarga. Selain itu juga, kita juga perlu patuh setiap nasihat dan larangan yang diberikan oleh keluarga kita. Saya mempunyai seorang ibu yang sentiasa menasihatkan dan menyayangi saya. Ibu saya sentiasa menyokong saya dengan perkara yang saya lakukan. Sekirangnya perkara tersebut salah dia akan menegur saya dengan baik dan memberikan cadangan yang mudah. Ibu sentiasa memberikan tumpuan kepada anak-anaknya tanpa mengira kasih antara adik beradik. Berikut merupakan serba sedikit cerita mengenai ibu saya dan sifat yang ada dalam diri keluarga saya.

Sekian, Terima Kaih

No comments:

Post a Comment